بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

در این قسمت سوالات ابتدایی خود را بپرسید.
آواتار کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1394, 10:19 am

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط mobina103 » سه شنبه 21 مهر 1394, 2:42 pm

سلام اقای هدایت خوب هستید ...دقیقا همینی که شما گفتید ...اما متاسفانه من اینو بعد از اینکه حل کردم دیدیم ..آه ..

دقیقا من چندتا کپی داشتم هربار که build میزدم اون یکی رو کامپیال میکرده ...و اخر زدم delete session و همه رو نابود کردم و اخر یکیش موند و همون یکی کردم ...و تشکر از ظرافت و تشخیص بسیار عالی شما....

اقای هدایت من میگم فایل stdio ...شما اینارو بذارید روی حساب ندونستن صحیح واژه های من ...من به اینا میگم هدرفایل ..اگه دقیق بخام فکر کنم ..میشه هدرقفایل های یا کتابخانوهها یی که ااظافه میشه به سی ..
اقای هدایت الان یک خطایی میده میگه نمیتونم از خروجی نال بیام تدبیل کنم به بولین ؟ ایا تابعی هست که اینا رو تدبیل کنه ؟ این خطای جدیده منه ...پروزدگارا چرا این خطاها تموم نمیشه و
اقای هدایت یک چیزی هست من بدونم کلا چندتا خطا داره ؟ ببینم عمرم کفاف میده تمومشو رفع خطا کنم ؟ یا بقیه شو بذارم روز قیامت .تشکر

میدونم شما هم اذیت کردم ببخشید ترخدا.شرمنده واقعا



/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis> make
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/Coach'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/Coach'
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/AdvancedAgent'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/AdvancedAgent'
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/BasicAgent'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/BasicAgent'
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/WorldModel'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/WorldModel'
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/Connection'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/Connection'
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/AdvancedActions'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/AdvancedActions'
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/BasicActions'
make[1]: Nothing to be done for `all'.
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/BasicActions'
make[1]: Entering directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/Utilities'
compiling BPN.cpp (g++)
BPN.cpp: In member function ‘int BPN::get_int(char**)’:
BPN.cpp:71:28: error: could not convert ‘BPN::isdigit(((int)(* * str_ptr)))’ from ‘void’ to ‘bool’
while( !isdigit(**str_ptr) && **str_ptr!='-' && **str_ptr !=0 )
^
BPN.cpp:71:28: error: in argument to unary !
BPN.cpp:82:26: error: could not convert ‘BPN::isdigit(((int)(* * str_ptr)))’ from ‘void’ to ‘bool’
while(isdigit(**str_ptr)){
^
BPN.cpp: In member function ‘float BPN::get_float(char**)’:
BPN.cpp:107:28: error: could not convert ‘BPN::isdigit(((int)(* * str_ptr)))’ from ‘void’ to ‘bool’
while( !isdigit(**str_ptr) && **str_ptr!='-' && **str_ptr!='.' && **str_ptr !=0)
^
BPN.cpp:107:28: error: in argument to unary !
BPN.cpp: In member function ‘void BPN::get_word(char**)’:
BPN.cpp:143:29: error: could not convert ‘BPN::isalpha(((int)(* * str_ptr)))’ from ‘void’ to ‘bool’
while ( !isalpha(**str_ptr) && **str_ptr!=0) (*str_ptr)++;
^
BPN.cpp:143:29: error: in argument to unary !
make[1]: Leaving directory `/home/mobina103/jadid-god/god-nemesis/Utilities'
make[1]: *** [.obj/BPN.o] Error 1
make: *** [all] Error 1
*** Failure: Exit code 2 ***
یا راهی خواهم یافت یا خوام ساخت
[email protected]

معاونت سایت
آواتار کاربر
پست: 6436
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 مرداد 1387, 11:47 pm
محل اقامت: اصفهان

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط hedayat » سه شنبه 21 مهر 1394, 11:23 pm

سلام،
ممنون. :)

بله هدر فایل درسته.

اصولا خطای این فایل باید با include کردن ctype.h حل بشه. ولی خطایی که میده عجیبه یه مقداری. شما توی این فایل دستکاری کردین؟! کلاس BPN مگه تابع isdigit یا isalpha داره؟! توی سیستم من یه خطای دیگه میده.
شما ctype.h رو include کنید. ولی اگه مشکل حل نشه به نظرم خودتون یه تغییری توی کد دادین.

شما لازم نیست void رو به bool تبدیل کنید. مشکل اینه که تابع درست رو gcc در نظر نگرفته. ولی حس میکنم یه دسته گلی به آب دادین که خطای این شکلی میگیرید و gcc فکر میکنه که isdigit جزء کلاس BPN هست! شما خودتون توابع isdigit و isalpha رو توی BPN.cpp یا BPN.h اعلان کردید؟!

آواتار کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1394, 10:19 am

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط mobina103 » چهارشنبه 22 مهر 1394, 10:28 am

سلام اقای هدایت تشکر میکنم از شما ببخشید

نمیدونم راستش من انقدر این کدها رو دستکاری کردم که هیچ یادم نیست چی کردم ..پریروز محتوای کدی که استادم داده بود رو کات کردم محتوای فایل پسر ژاپنی رو past کردم...
دوباره میخاستم از اول اصلا انجام بدم هر کاری کردم فلشمو نمیخوند .
اصلا من میرم از اول با دو نمونه کد دست نخورده که 1. استاد داده 2. پسر ژاپنی دداده از اول انجام میدم..میام خدمتتون ...


تشکر از راهنمایی شما.

اقای هدایت شما بسته های مخازن رو اختراع کردید ؟ اخه قبلا من مخازن نصب میکردم ایراد داشت اسم شما رو می نوشت ؟ :d :d
یا راهی خواهم یافت یا خوام ساخت
[email protected]

معاونت سایت
آواتار کاربر
پست: 6436
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 مرداد 1387, 11:47 pm
محل اقامت: اصفهان

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط hedayat » چهارشنبه 22 مهر 1394, 10:45 am

سلام
خواهش می‌کنم.
بله فکر کنم این کار بهتره!

mobina103 نوشته است:اقای هدایت شما بسته های مخازن رو اختراع کردید ؟ اخه قبلا من مخازن نصب میکردم ایراد داشت اسم شما رو می نوشت ؟ :d :d

نه من بسته‌های مخازن رو «اختراع» نکردم! ولی بله من اون‌ها رو ساختم. چه ایرادی داشت؟ قبلا که درست بود ولی تازگی تست نکردم. P:

آواتار کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1394, 10:19 am

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط mobina103 » جمعه 24 مهر 1394, 11:33 pm

نه نه ..بسته ها ایراد نداشت ...کار خودم مشکل داشت ...ولی هرجا توی فدروا خطا میداد اسم شما رو مینوشت ....

خیلی وارد هستید
یا راهی خواهم یافت یا خوام ساخت
[email protected]

معاونت سایت
آواتار کاربر
پست: 6436
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 مرداد 1387, 11:47 pm
محل اقامت: اصفهان

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط hedayat » شنبه 24 مهر 1394, 2:01 am

آهان، خب خیالم راحت شد. :)
ممنون لطف دارین.

آواتار کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1394, 10:19 am

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط mobina103 » یکشنبه 26 مهر 1394, 6:17 pm

با عرض سلام خدمت استاد محترم جناب اقای هدایت

استاد من یک فایلی رو دارم با برنامه Geanyاگه درست نوشته باشم کامپیال میکنم و خطای زیر رو میدده ( فایل بازی فوتبتا نیست فایل مربوط به میکرو کنترلر ایناس..)
از هدرفایل bitops.h خطا میگیره و میگه : تایپش میکنم کپی نمیشد خطا.


اسم فایل : fatall errror bitops.h : no such file or dircctory
#include <bitops.h>


compilation terminate
compilation failde

هر چی که به ذهنم میرسید نصب کردم
yum groupinstall "Development Tools"
yum install kernel-devel
yum install kernel-headers-`uname -r


تقاضامند راهنمایی شما.شتکر
یا راهی خواهم یافت یا خوام ساخت
[email protected]

معاونت سایت
آواتار کاربر
پست: 6436
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 مرداد 1387, 11:47 pm
محل اقامت: اصفهان

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط hedayat » دوشنبه 26 مهر 1394, 1:46 am

البته این سوالتون چون به موضوع این بحث ربط نداره بهتر بود توی تاپیک جدید مطرح میکردید.
خب این کد رو با چه کامپایلری میخواین کامپایل کنید؟! طبیعتا کد مربوط به میکروکنترلر رو نباید با gcc معمولی کپی کنید و باید با کامپایلر مناسب همون میکروکنترلر کامپایل کنید. در ضمن این هدر به نظر استاندارد نمیاد در نتیجه ممکنه توی یه کتابخونه‌ی خاص یک میکروکنتلر اومده باشه. ممکنه این کتابخونه مخصوص یه برنامه‌ی خاص باشه و اصلا به صورت آزاد نباشه که توی فدورا بشه پیداش کرد. شما کد رو از کجا آوردین؟!

اگه این کد مربوط به یه IDE خاص میکروکنترلرها باشه (اسمش یادم نیست یه IDE ویندوزی‌ها داشتن برای بعضی میکروکنترلرها) ممکنه از کتابخونه‌های خاص اون IDE استفاده کرده باشه.

آواتار کاربر
پست: 59
تاریخ عضویت: سه شنبه 31 شهریور 1394, 10:19 am

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط mobina103 » دوشنبه 27 مهر 1394, 10:40 pm

سلام اقای هدایت و خسته نباشید واقعا بابت تشخیص دقیق شما .

راستش دارم با برنامه Geany کامپیال میکنم .کد مال یکی از دوستان است .خودشون گفته بودند باید با توولچین نصب کنید.البته من بهش میگم تولچین یک اسم کلی هست یعنی مجموعه ای کامپایلرها .فکر کنم sde 6.6 بود بازم مطموئن میشم اطلاع میدم .
یکسری که از یک نفر دیگه با چند تا واسطه پرسیدم میگن باید کتابخونه هاشو تو مسیر /lib usr/lib کپی کنی ولی نمیدونم این مسیر کجاس و ..

ممنون
یا راهی خواهم یافت یا خوام ساخت
[email protected]

معاونت سایت
آواتار کاربر
پست: 6436
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 مرداد 1387, 11:47 pm
محل اقامت: اصفهان

Re: بسته های شبیه سازی فوتبال دو بعدی

پستتوسط hedayat » دوشنبه 27 مهر 1394, 11:36 pm

سلام،
سلامت باشید و ممنون.
۱. geany یک ویرایشگر و IDE ساده هست. خودش کامپایلر نیست/نداره بلکه با یه کامپایلر کامپایل می‌کنه که طبیعتا روی سیستم شما احتمالا داره با gcc عادی سیستم کامپایل میکنه.
۲. بله toolchain کلا یعنی یه مجموعه ابزار که تو این زمینه به مجموعه ابزارها شامل کامپایلر، کتابخونه‌ها و ... گفته میشه برای کامپایل برای یک دستگاه هدف.
۲. شما باید ببینین چه toolchainی لازمه و اون رو نصب و از اون استفاده کنید. احتمالا بتونید مثلا geany رو طوری تنظیم کنید که با استفاده از اون ابزار برنامه رو کامپایل کنه.

لطفا بررسی کنید و بعد اگه مشکلی بود توی تاپیک مجزا مطرح کنید. بهتره به عنوان این تاپیک یک «حل شد» اضافه کنید و اون رو بسته در نظر بگیرید مگر این که ادامه‌ی سوال همین تاپیک چیزی خواستید مطرح کنید.

قبلیبعدی

بازگشت به تازه‌کاران

چه کسی آنلاین است

کاربران حاضر در این انجمن : کاربر عضو شده ای موجود نیست و 6 مهمان